Waarom restaurants niet zonder POS meer kunnen

Het verbeteren van de kwaliteit van het eten, de service en de sfeer zijn altijd de belangrijkste factoren voor het succes van een restaurant geweest – en zullen dat ongetwijfeld altijd blijven. Vandaag de dag is een even belangrijke succesfactor de kwaliteit van de “restaurantbezoekervaring”.

Consumentenenquêtes wijzen uit dat steeds meer mensen, vooral millennials, hun geld liever uitgeven aan memorabele en deelbare ervaringen dan aan materiële goederen. Het spreekt voor zich dat restaurants een uitstekend voorbeeld zijn van mogelijkheden om memorabele en deelbare ervaringen te creëren.

Het feit dat technologie de restaurantbezoekervaring kan verbeteren en zelfs fundamenteel veranderen, is een belangrijke overweging voor restaurantuitbaters om in het achterhoofd te houden wanneer ze op zoek zijn naar nieuwe en innovatieve manieren om hun zaak naar een steeds hoger niveau van gasttevredenheid en operationele efficiëntie te katapulteren. Deze twee doelstellingen gaan natuurlijk hand in hand. Gecombineerd vertalen ze zich in onmiskenbaar positieve financiële resultaten.

Volgens onderzoek uitgevoerd door Starfleet Research voor The Smart Decision Guide to Restaurant Management and POS Systems, rapporteert 84 procent van de full-service restaurants, en 72 procent van de quick service en fast casual restaurants, dat ze een “significante” of “dramatische” verbetering van de omzet hebben bereikt na het implementeren van de volgende generatie restaurant management en POS-systemen. Dergelijke resultaten zorgen uiteraard voor een zeer overtuigende business case.

Sommige technologie-upgrades, zoals die welke beschermen tegen gegevensdiefstal, zijn alleen al nodig om aan de wettelijke vereisten te voldoen. Exploitanten van restaurants moeten in staat zijn om nieuwe betalingsmethoden te aanvaarden, waaronder chipkredietkaarten en e-wallet apps. Sommige upgrades zijn nodig om de operationele efficiëntie te verbeteren. Geavanceerde functies voor het bestellen, verwerken van betalingen, voorraadbeheer en arbeidsbeheer kunnen een grote impact hebben op het verlagen van de kosten.

Tip: Kassa software horeca – vraag een gratis demo van unTill aan

Sommige upgrades, zoals mogelijkheden voor het beheer van gastenrelaties, kunnen een groot verschil maken in de tevredenheid van gasten. Robuuste data-analyse en rapportage mogelijkheden kunnen ook een rol spelen bij het verbeteren van de gasttevredenheid en loyaliteit. Uiteindelijk komen al deze upgrades ten goede aan de ervaring van de gast.

En toch blijven sommige restaurantuitbaters met verouderde oplossingen terughoudend om nieuwe technologieën te omarmen. Ongetwijfeld hangen sommigen van hen de mantra “if it ain’t broke don’t fix it” aan. Sommigen realiseren zich misschien niet alle voordelen van een cloud-gebaseerd, mobiel systeem van de volgende generatie dat speciaal is ontworpen voor de unieke workflows van een restaurant.

Om te beginnen biedt software in de cloud over het algemeen een hogere snelheid, een grotere schaalbaarheid en lagere onderhoudskosten dan hosting op locatie. Het is niet langer nodig om bij de lancering van elke nieuwe restaurantlocatie een langdurige en kostbare serverconfiguratie ter plaatse uit te voeren. Met cloudtechnologie is een nieuw geïnstalleerde server van tevoren geconfigureerd en klaar om verbinding te maken met de cloud zodra hij wordt aangesloten.

Een ander belangrijk voordeel is mobiele mobiliteit, bijvoorbeeld door tablets te gebruiken voor het verwerken van bestellingen en betalingen. In sommige restaurantcategorieën kan POS-mobiliteit een grote bijdrage leveren aan het verhogen van de omzet en het verlagen van de overheadkosten. Men hoeft alleen maar te denken aan de voordelen die tafelrestaurants genieten wanneer serveersters bestellingen rechtstreeks van een tablet naar het keukenscherm kunnen doorgeven. In plaats van in de rij te moeten wachten om bestellingen in een vaste terminal in te voeren, kunnen de serveersters die tijd besteden aan interactie met de gasten en aandacht besteden aan details die de eetervaring verbeteren.

Sneller bestellingen plaatsen en afrekenen aan tafel verwijdert enkele van de meest voorkomende obstakels voor gasttevredenheid. POS-mobiliteit maakt het ook mogelijk om tafels sneller te draaien en meer gasten te bedienen in dezelfde tijdspanne.

Uitgelicht: POS systeem horeca – unTill is het antwoord – Vraag gratis demo aan

Automatisering, mobiliteit, flexibiliteit en aanpasbaarheid zijn de kenmerken van de volgende generatie restaurantbeheer- en POS-oplossingen. Dat geldt ook voor gebruiksvriendelijke interfaces, uitgebreide functies en functionaliteit en volledig geïntegreerde platformmogelijkheden.

Robuuste tools voor datamining, analyse en rapportage, die meestal ontbreken in oudere oplossingen, zijn nu ook kerncomponenten geworden van systemen van de volgende generatie. Deze tools zijn ontworpen om restaurantuitbaters te voorzien van alle informatie en inzichten die ze nodig hebben om slimme zakelijke beslissingen te nemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *