Hoe zorg ik voor extra online omzet?

Online in booming. Steeds meer winkeliers kiezen er voor om ook hun aanbod online aan te bieden. Toch is het hebben van een webshop niet altijd een garantie voor succes. Hoe zorg je er voor dat jij je omzet via je webshop maximaliseert? Wij geven je 3 tips.

1. Schakel een specialist in

Als ondernemer weet jij natuurlijk het meest van jouw product of dienst. Echter betekent dit niet dat je dan ook garantie op succes hebt in de online wereld. Het inschakelen van een specialist op het gebied van online marketing is dan ook een goed idee. Aangezien het online marketing landschap vaak en snel verandert is het als ondernemer lastig om hier blijvend op in te spelen. Specialisten weten precies wat er momenteel gaande is en kunnen jou daarom als geen ander helpen bij zoekmachine optimalisatie of zoekmachine adverteren. Ga eens op zoek naar een online marketing bureau voor een vrijblijvend gesprek, zodat je weet wat er allemaal nodig is om online successen te behalen.

2. Zorg voor een goede webshop

Een goede webshop is een vereiste voor goed resultaat. Je kunt je Google Ads en Facebook marketing dusdanig goed ingericht hebben, maar als de ervaring op jouw website vervolgens niet voldoet aan de verwachtingen zullen de successen uitblijven. Ook voor advies over jouw website kun je aankloppen bij een online marketing bureau. Daar waar het voor jou als ondernemer geen verschil maakt hoe een “In winkelwagen” knop eruit ziet, is dat voor een specialist anders. Zij weten precies welke kleuren ze moeten gebruiken om conversies te stimuleren. Bovendien baseren zij alle keuzes altijd aan de hand van data. Hierdoor is de kans dat het voor slechtere resultaten zorgt zeer klein.

3. Stimuleer loyale klanten

Loyale klanten zijn goedkoper dan nieuwe klanten. Dat is iets wat online en offline met elkaar gemeen hebben. Probeer daarom ook om een zo groot mogelijk groep loyale klanten te verzamelen. Dit kun je bereiken met een nieuwsbrief waarin je speciale kortingen biedt aan klanten die al eens een bestelling hebben geplaatst. Maar ook kun je bij deze groep loyale klanten nieuwe collecties als eerste aanbieden. Zo hebben zij altijd eerste keuze en hebben zij daarom alle reden om regelmatig bij je terug te keren.  

Aan de hand van deze tips weet jij dat jij een stabiele basis hebt om vanuit door te werken. Uiteraard ben je met een webshop (en online marketing in het algemeen) nooit klaar, maar een stabiele basis is nu eenmaal nodig om vanuit verder te werken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *